Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Hoppsan!

Av oxhunger - 2 maj 2008 16:06

Idag var jag och mätte mitt kroppsfett. Egentligen inte av estetiska skäl, utan för att jag oroar mig lite över mitt blodsocker och diabetesrisker med tanke på mina periodiska sockerfrossor. Jag ser inte tjock ut, folk ser mig som smal/smal-normal. Så döm om min förvåning när jag hade 29.4% kroppsfett... 19.7 kilo rent fett!

Normalintervallen ligger på 20-30 %..

Hmm! Jag tänker mig att antagligen släpper inte min kropp ifrån sig fett lika lätt som muskler efter jag har alternerat så mkt mellan svält/hetsätning/normal/bantning.. Dock är jag stark för att vara tjej.

Det satte massa myror i huvudet och jag insåg att bortsett från att det är psykologiskt riktigt farligt att ha en ätstörning verkar jag även ha satt min hälsa på spel! mer än vad jag trodde.. på något sätt inbillar man ju sig att om man är smal så är det ok.

Så nu är mitt mål att tappa 5 kilo på 3 veckor.

Då kommer jag väga 62, när jag väger 62 ser jag väldigt smal ut!

Så det känns lite konstigt att jag enligt vågen ska ner till den vikten, men så får det bli. Usch. Jag vill inte bli sjuk.. nä fy fasen.

Införskaffade även en ny sportbh så jag ska ut och jogga en sväng senare.


Är det någon som vill göra detta med mig?  Vore trevligt och definitivt motiverande. Jag satsar på 3 mål om dagen och ett mellanmål. Inget raffinerat socker. Ganska mycket nyttigt fett som lax och avocado. Mängder med fräscha sallader. 1-2 frukter om dagen. Inga kolhydrater efter klockan 15. Träna 4 dagar i veckan.


Nån som är med? Fem kilo fett kan vi riva av!


 
 
Ingen bild

Hets

2 maj 2008 16:21

Jag är med! Jag tränar 6 gånger i veckan (3 ggr styrka, 3 ggr kondition/förbränning) sen på min "vilodag" promenerar jag raskt innan frukost. Äter var tredje timme, rätt sorts mat. Inga kolhydrater efter 16.00 Faller dock på mina hetsätningar och idag spydde jag för första gången! Hade sån otrolig ångest efter allt jag smällt i mig idag. Hur ska vi lyckas gå ner 5 kilo på tre veckor är min fråga?

 
Ingen bild

oxhunger

2 maj 2008 19:51

Jag går 40 minuter innan frukost varje dag, utöver det promenerar jag ungefär 1-2 timmar totalt varje dag vilket bränner en hel del! Jag vet sen tidigare att om jag skär bort socker och onödigt småätande (var tredje timme är för ofta för mig, har långsam matstmältning) så går jag ner snabbt. Jag kommer sikta på proteinrika måltider och de kolhydrater jag äter kommer bara från grönsaker och frukt. Läkaren sa att jag skulle satsa på GI eftersom jag hade högt blodsocker, och han sa att redan första vekan kommer jag tappa 2-3 kilo eftersom glukosförråden ryker när man tar bort onödiga kolhydrater. Dock är det mkt vätska och det är viktigt att träna styrka så man behåller musklerna (och därigenom förbränningen hålls uppe). Mitt mål är att ha 24 % fettprocent. Det är bättre att hålla koll på fettet än på kilona egentligen, eftersom man inte vet om kilona är muskler, fett eller vätska, och det är fettet man vill tappa. Jag ska gå tillbaka och mäta mitt fett nästa vecka igen samma tid. Dock sväller jag upp massor innan min mens och jag ska ha den snart så det är lite missledande, men om jag testar en gång i veckan kommer det ju visa om det går åt rätt håll iallafall. Jag är sötsugen men jag biter ihop!

 
Ingen bild

BattleStar

3 maj 2008 02:04

Hittade din blogg av en slump & kunde inte sluta läsa. Det skulle kunna varit jag som skrivit mycket av det som är dina ord.
Jag är 22. Har lidit av ätstörningar i snart 10 år. Vill bli frisk. Vill hellre bli smalare. Bulimin får mig att vilja ge upp, men jag kämpar ändå.
Styrka till dig!
/BattleStar

 
Ingen bild

Hets

3 maj 2008 11:37

Jag borde ta mig ut på fler promenader. Och jag vet att om jag bara slutar småäta, hetsäta och äta socker och fel kolhydrater så går jag ner mycket. Sist jag gjrode det gick jag ner 4 kilo, på ingen tid alls. Och då åt jag ändå "vanlig" mat och tränade inte. Jag väger och mäter mig varannan, var tredje vecka på gymmet, och säger precis som du, kilona är inte det väsentliga utan det är fettprocenten jag vill ha ner. Ligger på 33%. När jag började min träningskurs låg jag på 32%. Efter två veckor 30% och efter några veckors hets var jag uppe i nuvarande 33%. Den SKA ner. Hade jag bara gjort denna kursen som man ska, dvs. inte slarva som jag gör, så hade jag gått ner mer men eftersom jag faller på hetsätningen och småätandet känner jag att jag måste kompensera med att tex. spy, vilket jag har lärt mig göra nu. Jag vet att det inte är bra, men eftersom jag inte kanlåta bli sockret så får kräkandet vara mitt "straff" för jag avskyr att spy.. Nu har jag några veckor på mig innan kursen är slut, målet är att fettprocenten ska ha sjnkit och föhoppningsvis ska jag ha gått ner ett par kilo fett. Lycka till med allt och fortsätt skriv, jag läser varje dag, flera gånger !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards