Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Sol och kickstart på dagen

Av oxhunger - 15 april 2008 15:43

Hej alla!


Idag började min dag helt underbart! Eftersom jag lagrade upp bra med socker i kroppen igår kväll och sen sov på saken, så var jag laddad till tusen i morse när jag vaknade och såg att det var sol ute! Jag drog på mig joggingutstyrseln och sprang en timmes runda, och det var så HIMLA skönt! Solen sken i ögonen så jag fick kisa hela vägen, men det var helt underbart att få röra på sig till peppande musik, och jag riktigt kände sockret arbeta för mig :) När jag kom hem var jag pigg och alert och dagen har fortsatt i samma tecken. Jag satt i solen och käkade lunch, och överhuvudtaget är jag glad att vädret är på min sida idag.. det blir så mycket lättare!


Nu är det hårt jobb resten av dan, och imorron förberedelser inför evenemanget. Jag känner mig peppad. Hoppas jag är lika pigg när jag vaknar i morgon så jag kan ta en runda då, och hoppas det inte regnar.


Lunchen är undanstökad, klockan åtta är det middag - spansk omelett.


Kämpa på därute!

 
 
Ingen bild

Malin

16 april 2008 09:52

vad duktig du är.. verkligen toppen att starta dagen med en joggingrunda, solen gör en på toppen humör.. börjar känna livsglädjen idag. kämpa på idag också, håll dig aktiv så fungerar det mycket bättre :) jag ska kämpa kämpa idag, solen lyser och jag känner mig positiv och glad! kraam på dig

 
Ingen bild

P

16 april 2008 22:18

härligt! har också haft en bra dag för en gångs skull. Och morgondagen ska bli likadan. Kommit på att jag måste planera in mycket saker att göra, annars blir jag stressad och hetsäter. Är det någon annan som i bland önskar att bli upptäckt? För att få hjälp typ... Godnatt

 
Ingen bild

oxhunger

16 april 2008 23:29

Hej P! Jag tror att bli upptäckt är det bästa som kan hända en, förutsatt att någon som står en nära är den som upptäcker en. Om du känner så tycker jag du ska ta mod till dig och anförtro dig åt någon - vem vet, den personen kanske kan bli den som stöttar dig genom tillfrisknandet? Skriv ett brev om du inte klarar att ta det face to face. Jag har en person i mitt liv som vet om detta, och det är min äldsta barndomskompis. Vi bor på olika kontinenter och har helt olika vänskapskretsar och hörs bara nån gång per år men det är skönt att kunna prata öppet om det. Ta mod till dig! JAg har bestämt mig för att berätta för min partner..i helgen. Samma här, om jag har "för lite" att göra, är uttråkad eller har tidsluckor, då äter jag. Jättemärkligt. Lycka till i morgon, kram på dig!

 
Ingen bild

Mimmi

17 april 2008 15:33

Jag har fallit dit. Sitter här nu proppmätt och mår dåligt. Jag har ett mål i maj då jag ska göra en grej. Men är det någon som har ngt tips på hur jag ska tänka? Jag kan om jag vill, jag vill om jag kan! Hur ska jag tänka när jag känner att ett anfall är på g? Tack för denna blogg!

 
Ingen bild

Frida

22 april 2008 19:06

Tråkigt att du slutat skriva...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards