Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Framgångar

Av oxhunger - 27 april 2008 23:25

Hej kära medkämpar!


Jag kan med stolthet tillkännage att jag de senaste 3 dagarna lyckats vänja mig stegvis av med raffinerat socker. Självklart tar en sån process många veckor, kanske månader? Men jag fick nog förra veckan då min hy började få eksem, finnar osv.. jag tittade på min egen spegelbild och den skrek - DU ÄTER MASSOR AV SKIT OCH DÄRFÖR SER DU UT SOM SKIT OCH MÅR SOM SKIT!

Och efter 3 dar utan nåt som helst raffinerat socker mår jag redan bättre.

Jag äter fortfarande kolhydrater, men de kommer från grönsaker, frukt & bär (försöker hålla det intaget balanserat och inte för högt eftersom fruktos också ger sockerrus-effekt) samt knäckebröd, kidneybönor och quinoa (som jag verkligen kan rekommendera!) och jag äter massor massor med proteiner för att håla mättnaden uppe. Thaisoppa med kyckling, tonfiskgryta, vitlöksmarinerade kycklingfileer med färsk grekisk sallad osv. Massor med mumsig mat med andra ord... jag unnar mig att gå till den lokala grönsakshandlaren och köpa färska grönsaker varje dag, som avocados, squash, paprikor, babyspenat, morötter, tomater, sparris och annat gott. Det känns ganska lyxigt att laga till färska råvaror varje kväll och inte trycka i sig massa skit från burkar..


Kämpa på därute - suget blir mindre för varje dag om man bara klarar den första tiden.



 
 
Hej!

Hej!

28 april 2008 22:38

Helt underbart att du klarar det :) Beundrar dig hur du motstår det som är farligt för kroppen. men kom ihåg att inte göra tabu av ngn mat.. det är väldigt lätt hänt att man faller då. Lagom av allt är inte onyttigt. du behöver inte ha dålig hy av vanligt socker.. men jag förstår verkligen hur du tänker ändå! och då menar jag verkligen förstår.

http://bulimii.blogspot.com

 
Ingen bild

Hets

28 april 2008 23:05

Åt som fan igår. Fem våfflor med sylt och grädde, en hel mariekex förpackning, en halv förpackning Digestivekex med ost, diverse plockgodis, två skålar risgröt med saftsås, en stooor fet kaka, ett daim och lite annat smått. Idag, måndag, försöker jag stå emot. Jag vill trycka i mig allt jag ser.

 
Ingen bild

Kr

29 april 2008 08:44

håller helt och hållet med "Hej!" här ovan, även om det självklart är positivt att sluta med socker för det är ju inte nyttigt nånstans. men för mig har det aldrig funkat i längden att helt utesluta något. kanske funkar i max några veckor men sen trillar jag dit och är tillbaka i mitt vanliga matbeteende på nolltid.
mitt mål är att ha ett normalt matbeteende dvs kunna äta lagom av allt, hålla vikten o inte bara tänka på vikt o mat. jag hoppas jag kommer nå dit nångång...
låter supertoppen med grönsakerna, det är definitivt nåt man ska unna sig :)

 
Ingen bild

Kr

29 april 2008 08:48

vet inte om det ger nåt men jag har ett litet tips till "Hets". för mig har det funkat tidigare när jag haft mina hetsätningsperioder att lägga fram allt direkt som jag vill äta o sen inte resa mig upp o hämta mer. på det sättet kan man iaf kontrollera det litegrann. typ ta fram ett halvt paket kex istället för ett helt osv. hoppas det gick bra igår o idag. kram!

 
Ingen bild

Mimmi

29 april 2008 20:43

Jag har klarat det i 9 dagar hittills, det har gått superbra! Ta tjuren vid hornen och kör på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards