Alla inlägg den 4 maj 2008

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc.

Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning.

Imorgon är tredje dagen.. alltså måste jag vara beredd på suget och kunna tackla det.. jag måste nog hålla mig hemifrån.


Hur går det för er?


Det är helt otroligt vad snabbt kroppen svarar på att jag skär bort transfetter och raffinerat socker. Genast blir jag lite piggare, lite gladare, får lite mer lyster i hyn och mindre fet hy. Även brukar min buk vara jättesvullen när jag hetsäter och i flera dagar efteråt, men direkt när jag slutar minskar den och jag återfår min midja. Kroppen VILL tillbaka till normalläget. Nu gäller det bara att jag kan fortsätta samarbeta med den.


Idag har jag inte tränat eftersom jag sprungit 2 dar på raken. I morgon är det dags igen, sa bli skönt för idag har jag suttit still och arbetat hela hela dagen.


Middagstips:

Olja en ungsform. Skiva ner lök, vitlök, purjolök, tomater, squash, aubergine eller vilka grönsaker du nu gillar. Tina och skär kyckling i bitar och lägg kycklingen ovanpå. Krydda med svartpeppar, vitlök, chili eller vad du nu gillar. In i ugnen i typ 15-20 minuter. Supergott! Och inga konstgjorda konstiga grejer i. Inget socker.

Kanonmat verkligen!


Sen testade jag ett mellanmål idag med kakaopulver i. Tydligen är det ganska nyttigt (antioxidanter) och kan med fördel ätas istället för choklad (som har massa fetter och tillsatt skit i sig). Jag blandade sojamjölk med frysta bär, vaniljessens, lite sötningsmedel och några skedar kakaopulver, och mixade det. Testa!

 Har man sötsug och chokladsug kan det verkligen hjälpa. Ju mer kakao, desto mer intensiv chokladsmak såklart.


Lycka till ikväll och även i morgon såklart. Tänk på mig när jag genomlider tredje-dagen-slaget!

På fredag är det dags för kroppsfettsmätning och vägning igen. Väntar ju dock på min pms och vätskebindningen kommer nog visa sig på vågen, men jag ser redan mindre svullen ut.


Kram! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards