Direktlänk till inlägg 14 april 2008

En ny vecka vänner!

Av oxhunger - 14 april 2008 18:16

Med åtföljande oräkneliga möjligheter, chanser, fällor och risker.

Idag fick jag svar från Bitten Jonsson - hon verkar jättetrevlig. Hon frågade om det var ok att hon länkade till min blogg, självklart är det ok, det är mer än ok! Om vi kan göra vägarna "kortare" mellan oss som har denna sjukdom slipper vi famla i mörkret ensamma så länge vilket påverkar inte bara kropp, vikt, insulinnivåer och rent fysiska ting utan självförtroende, självkänsla, relationer till andra och vår lycka! Min stora förhoppning är att denna blogg ska kunna synliggöra vårt problem samtidigt som vi kan ge varandra inspiration och kraft att våga ta tag i detta. För det är inte lätt på egen hand, och liksom mig finns det nog många av er som inte har någon särskilt stor lust att berätta detta för alla ni känner. Det kanske vore det bästa ur vissa synpunkter, men inte för mig iallafall. Jag får helt enkelt berätta för er..


Min måndag har varit bra. Tro det eller ej - jag lyckades köpa en mörk chokladkaka, äta den och stoppa där! Jag åt däremot 3 enorma äpplen på raken. Det är väl lite överdrivet va? Men det var ju inte tre kakpaket iallafall. Alla steg är bra så länge de leder i rätt riktning. Förut brukade jag trycka i mig 1-2 kilo frukt om dagen. Fruktos har ju samma effekt som annat socker.. men man har ju blivit itutad hela sitt liv att frukt är så himla ok. Naturens godis etc. Tror mina tänder tagit mkt skada av syrorna och sockret, för de ilar numera. Jag försöker hålla mig till 1-2 frukter om dagen, i perioder inga alls utan då käkar jag grönsaker och multivitaminer. Men som sagt är jag ju en riktig periodare..förra sommaren hade jag en period då jag kunde pressa i mig en ananas, en liter jordgubbar och 2 bananer på en timme. Grönsaker däremot äter jag obegränsat av. Det är bra bulkföda och himla nyttigt såklart.


Tänkte lägga upp ett recept här, nämligen min middag som jag just skall laga. Enjoy!


Fräs lök, paprika och squash tillsammans med grönsaksbuljong. Häll i krossade tomater, vitlök, svartpeppar och andra kryddor om du vill. Lägg i tonfisk och låt koka upp. Servera med massa färsk bladspenat.


Den här rätten är bra för den innehåller massa protein och nyttigheter men inget socker. Den funkar bra för mig iallafall. Testa!


Hur har det gått för er idag? Det är verkligen fantastiskt att få så mycket respons, och alla ni som sagt att jag inte är ensam - ni är inte ensamma heller! Det finns vägar ut, dit ska vi hitta!



Kämpa på därute, om du får ett ryck så gå in på bloggen och skriv skriv skriv. Snart min tredje lyckade dag.. ska inte fokusera för mkt på antalet dagar eftersom det skapar en del press, men jg känner mig glad och min mage har lugnat ner sig. Svullnaden har också lagt sig.


Ha en fin kväll alla!!


 
 
Meja

Meja

14 april 2008 18:34

Tack för tipset!

http://mitt-liv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

P

14 april 2008 19:10

Well done you! Själv har dagen gått åt helvete och jag börjar planera för svält och träning imorgon. Och promenad ikväll. Men har spytt. Måste sluta spy. Börja tänka possitivt. Skönt att veta att man inte är ensam, skönt att skriva av sig. Även om det bara är i kommentarsfältet. Kämpa på

 
Ingen bild

Maria

14 april 2008 19:23

Grattis till din lyckade dag! Min har dock varit + är ett helvete, ätit som en häst hela dagen och har ingen självdisciplin eller ens tankar på att sluta med det heller. fy faaaan... jag är så mätt men jag kan inte sluta!

 
Ingen bild

oxhunger

14 april 2008 21:15

jag lider med er :( Finns det NÅGON ni kan ringa som kan komma och hålla er sällskap? Isåfall gör det.. få någon att sova över. Häll ut skiten. Kasta ut all skit ur kylen och kasta ut allt i sopnedkastet utanför lägenheten. Ni kan sluta!!! Vi kan sluta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards