Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Söndagshets?

Av oxhunger - 13 april 2008 10:34

Nääe. Jag känner inte alls för att hetsäta idag! Annars brukar söndagar vara en riktig fälla.. hoppas det håller i sig. Eller rättare sagt: jag ska få det att hålla i sig.


Jag vet ju att om jag håller mig ifrån socker och snabba kolhydater så bryter vansinnet inte ut, oftast. Det och sällskap. Vara ensam är ett big nono. Fast man vill att folk ska dra så man ska få vara ensam med sin mat, när man väl "bestämt" sig för att hetsäta. De där galna dagarna när blicken flackar fram och tillbaka över det som är ätbart, när huvet bara finns i skafferiet och i kylen. Men idag är inte en sån dag.


Skönt.


Jag som alltid satt så mycket ära i att jag aldrig någons känt alkoholsug. Nu vet jag hur det känns att vara alkis. Man blir lite mer ödmjuk av den här jävla åkomman. Kämpa på därute idag! Klara dagen!

 
 
m.

m.

13 april 2008 10:43

hoppas att det går bra för dig idag och att du äter så pass regelbundet att du slipper hets! kramar!

http://ananorexic.tjejsajten.se

 
Ingen bild

Maria

13 april 2008 11:51

TACK för att du startat den här bloggen! Det betyder mer än vad du kanske anar för många av oss. =)

 
Ingen bild

malin

13 april 2008 12:49

Heej... jag vet inte vad jag ska säga , finner inga ord, har läst igenom dina inlägg och jag känner igen mig exakt, trodde ingen kände likadant som jag gjorde, trodde jag var helt ensam om att känna så, men när jag läser igenom ditt första inlägg var det som att ALLT stämde in, nästan lite skrämmande... Jag kommer fortsätta läsa din blogg dagligen och jag hoppas vi kan hjälpa varandra, peppa varandra att bli frisk, åtminstone friskare, att få varandra att må bättre skulle för mig betyda oerhört mkt! Jag själv är 20 år gammal, har haft bulimi till och från i 5 år, jag hetsäter periodvis och spyr sedan upp maten, ibland går det toppen ibland är jag deppig en vecka... denna sjukdom är verkligen skit, jag vill så gärna vara lycklig och känna som du sa, att kunna ha ett kakpaket hemma utan att ha det där jävla tvånget som säger att du ska äta upp hela paketet, det går bara inte att undvika, det är en fruktansvärd känsla .... Tack tack tack återigen för denna blogg, vi hörs snart igen. hoppas detta går att läsa, har brottom och snabbskrev allt! / Kram malin

 
Ingen bild

Maria

13 april 2008 17:06

Är det någon som har tips på hur man kan distrahera sig själv när det fruktansvärda stora Suget kommer? Andra, mer fungerande tips än de gamla vanliga "borsta tänderna", "gå en promenad", "gå ut ur köket"..?!! Vad kan man tänka då, vad ska man göra??

 
Ingen bild

J

13 april 2008 17:30

Maria, jag tycker du ska försöka lite längre varje gång när du känner det där extrema suget försök motstå och tänk, det där kan jag leva utan , det varar endå så kort stund.. kanske ett dåligt tips, men ha det bara konstant i åtanke när du ska äta så kanske du inte äter allt du vill eller känner att du "måste" äta.. Annars tror jag ärligt att det bästa är att prata med en psykolog, du behöver inte säga till folk att du har ätstörningar utan bara att du pratar med en psykolog för att det är skönt att prata av sig med någon man inte känner.. det kan ju inte skada att testa eller hur ? =) kram på dig

 
Ingen bild

Maria

13 april 2008 21:21

J - tack för ditt svar och tipsen. Det känns lite bättre bara att veta att man inte är ensam. Tack och kram tillbaks :)

 
Ingen bild

stina

14 april 2008 15:31

Tips mot sug: Se över dina rutiner och matvanor. Kanske kan du ha bättre rutiner? Hitta ev fel i ditt mat-mönster.

 
Ingen bild

stina

14 april 2008 15:34

tips 2: Ta en kaffe med mjölk eller lite grädde. Annars svart kaffe. Får en att piggna till och bättre alternativ än 1 kilo godis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards