Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Jag har inte gett upp!

Av oxhunger - 23 april 2008 02:26

Jag är kvar trots att jag inte bloggat på en vecka eller så! Jag har varit superupptagen och inte förrän nu ikväll är allt stök över. Det har varit en rolig och händelserik vecka och jag mår bra. Med maten har det gått helt ok. Jag har definitivt ätit för mkt under vissa dagar och vissa tillfällen, men något som känns bra är att jag efter jag började skriva den här bloggen har lossat lite på min tabu-känsla runt mitt problem.. jag tror det avdramatiserade saken lite att skriva om det, svart på vitt. Och när det inte blir ett skamfyllt tabu längre känner man sig inte riktigt lika jagad och toppstyrd av "matmonstret". Jag kan inte förklara det så bra men det känns som att genom att ventilera i den här bloggen har jag fått ut lite av ångesten som fick mig att äta så mycket..det känns som jag är ett steg närmare frisk!Otroligt va.. att lätta på hjärtat, den gamla klyschan, kan vara så kraftfullt!I morgon är det tillbaka till vardagslivet igen, och jag ska köra en liten "detox". Ingen bantning eller kaloriräkning, nooo way! Jag ska helt enkelt äta så "ren" mat som möjligt - inget processat och raffinerat. Dvs massor med färska grönsaker, fågel och fisk av bra kvalitet, nyttiga fetter från avocado och oliver, osv. Inget bröd och skit. Det har blivit en del "partymat" sista dagarna och jag känner mig lite sunkig inuti.Är ni med på detox eller?kram alla!

 
 
Ingen bild

Kr

24 april 2008 10:52

om du fortsätter skriva så fortsätter jag läsa. är en snart 26-årig tjej som har mkt tankar kring vikt och kropp. har hetsätit ett par gånger. har bantat tusen gånger. vet att den enda rätta vägen är att släppa fokus på mat och bantning. vill ju bara må bra och inte tänka bli besatt av mat o kropp. det är komplicerat... men som sagt, om du skriver så läser jag, så kanske vi kan hjälpa varandra på vägen :) kram

 
Ingen bild

Hets

27 april 2008 21:32

Slog upp "Hur lång tid efter att man ätit kan man spy?" och hittade din blogg, och det var som en uppenbarelse! Nu har jag fått namn på mitt problem, jag vet att det är något fel men har inte kunnat sätta fingret på vad.. Jag är en hetsätare. Jag önskar jag kunde spy men jag kan inte. Är väl för feg. Min högsta önskan i livet är att få min drömkropp och jag hetsäter när ingen ser. Utåt sett verkar jag som den mest hälsosamma personen som äter rätt och tränar 7 ggr i veckan. Bakom stängda dörrar vräker jag i mig det ena än det andra. Snart får folk reda på min bluff - eftersom jag aldrig går ner i vikt. Pinsamt. Jag vill lyckas. Men jag är misslyckad. Din blogg är lite av en räddare i nöden, så fortsätt skriv! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards