Alla inlägg den 15 april 2008

Av oxhunger - 15 april 2008 15:43

Hej alla!


Idag började min dag helt underbart! Eftersom jag lagrade upp bra med socker i kroppen igår kväll och sen sov på saken, så var jag laddad till tusen i morse när jag vaknade och såg att det var sol ute! Jag drog på mig joggingutstyrseln och sprang en timmes runda, och det var så HIMLA skönt! Solen sken i ögonen så jag fick kisa hela vägen, men det var helt underbart att få röra på sig till peppande musik, och jag riktigt kände sockret arbeta för mig :) När jag kom hem var jag pigg och alert och dagen har fortsatt i samma tecken. Jag satt i solen och käkade lunch, och överhuvudtaget är jag glad att vädret är på min sida idag.. det blir så mycket lättare!


Nu är det hårt jobb resten av dan, och imorron förberedelser inför evenemanget. Jag känner mig peppad. Hoppas jag är lika pigg när jag vaknar i morgon så jag kan ta en runda då, och hoppas det inte regnar.


Lunchen är undanstökad, klockan åtta är det middag - spansk omelett.


Kämpa på därute!

Av oxhunger - 15 april 2008 00:24

.. ja tyvärr snedstegade jag ikväll.

Efter min supernyttiga tonfiskgryta fick jag ett extremt sötsug och sen barkade det loss. Men det var inte ett riktigt anfall - jag åt en chokladkaka, en stor portion flingor och frukt. Man ska väl egentligen inte kvantificera och säga att "jag åt så och så mycket, det var så eller så bra eller dåligt", det är ju dåligt att tappa kontrollen överhuvudtaget. Men det hade kunnat sluta värre. Jag slutade. Kanske inte var så smart att käka choklad på förmiddan ändå? Efteråt kände jag mig lugn och i kontroll.. men det kanske påverkar systemet att pumpa in socker, även om det är 75% mörk choklad.


Har mens också, och det blir alltid värre då tyvärr. Men som sagt - tänka positivt - jag lyckades avstyra ett "riktigt" anfall och åt ungefär en 1/20 av vad jag brukar. Nu sitter jag och borstar tänderna och är glad över att det inte blev värre - min mage är lite svullen men inte så farligt och ajg är inte äckligt mätt, jag har inte hjärtklappning, jag svettas inte.

Fan. När jag läser de sista raderna är det ett riktigt wake up call. Det har gått långt när man gör sådana saker. Då är det dags att erkänna att man helt tappat kontrollen, när man äter så man mår så fruktansvärt dåligt fysiskt?

 Det är iof ganska skönt att erkänna det.


Imorgonbitti ska det vara sol, jag ska gå ut i skogen på morgonkvisten och lyssna på musik och köra lite djupandning och sådant som de påstår att vi karriärskvinnor mår bra av :)

Sen är det full rulle hela dagen. Jag börjar tro att jag kanske borde sätta iordning ett matschema dagen innan så jag VET vad jag kommer äta och slipper våndan med att fundera och leka med tanken på massa mat som jag ju INTE klarar. Kan ju testa.


Åh. Jag önskar jag hade någon som serverade mig en portion, sa "ät och tig" och så var det bra så. Jag skulle mer än gärna foga mig i det. Vad som helst, bara låt mig inte bestämma själv!

Samtidigt lackar jag ur fullständigt om någon berövrar mig min mat. Vi bakade här för några veckor sen, och en gäst tryckte i sig typ 80% av kakan. Jag ville strypa honom! Den skulle ju jag äta upp när gästerna hade gått!

haha! Att han inte kunde ta hänsyn till det va, den fulingen!


The irony..


Sov gott nu alla människor och så kör vi vidare i morgon. Tack för att ni kommit hit!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards