Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Vi är många..

Av oxhunger - 12 april 2008 11:55

Bara på de 12 timmar som gått sen jag skapade bloggen har jag fått 65 unika besökare. Sen vet jag ju inte hur många av er som är sjuka, som mig. Men något säger mig att vi är många, många fler än vad samhället vet om. Vi rör oss nog på olika delar av spektrumet; vissa är full-blown rå-bulimister som spyr 15 gånger om dagen. Andra spyr 3 gånger i veckan. Nån annan mixar vätskedrivande, laxermedel och spy. En tredje hetstränar och tar bantningspiller. En fjärde svälter sig. Kanske inte alltid, men ibland. Jojobantare är många av oss. Vi har tappat kontrollen och det påverkar vår självkänsla och våra relationer till andra enormt mycket. Jag får massor med hopp när jag ser att det finns fler av er ute där.


Jag har ett förslag.. skall vi satsa på att klara den här dagen, Lördag den 12e april, tillsammans? Kanske till och med hela denna helgen? Men jag tror det är bäst att starta med ett litet steg.

Om någon inte klarar det så är det inte ett "misslyckande". Men vi kan försöka. Det kanske blir lättare att gå ifrån köket och göra nåt annat när man vet att massa andra människor gör detsamma i samma stund?


Hur många är med mig?


Vi kan skriva i kommentarsrutan om hur det går, vad vi äter eller lyckades undvika, hur vi mår och vad vi vill. Släpp känslorna loss här för det är ingen som dömer dig. Här sitter vi i någorlunda samma båt, med ett gemensamt mål, att bli friska.



 
 
Ingen bild

SARA

12 april 2008 12:45

Hej

Har läst dina inlägg och tycker det är bra att du får lätta på dina känslor. Undrar om du går och får hjälp för din ätstörning?

MVH Sofia

 
Ingen bild

Mimmi

13 april 2008 20:05

Imorgon börjar mitt nya liv. Jag ska gå ner minst 5 kilo. Slut med hetsätandet, nu ska jag må bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards