Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Fort gar det

Av oxhunger - 12 april 2008 15:33

Nu ar ni 143 stycken som hittat min sida de senaste 17 timmarna. Jag hoppas verkligen det fortsatter i samma anda.


Jag har precis varit ute pa en langpromenad. Det var skont. Forsokte undvika att spegla mig i bilfonster. Ville inte se mina svullna kinder. Jag undrar varfor ansiktet svullnar upp dagen efter en hetsatningsattack?  Min mage ar helt galen idag, saklart. Men jag proppade ju i mig laxermedel igar kvall, sa snart satter val cirkusen igang. Angrar det. Det torkar bara ut kroppen. Man samlar pa sig mer vatska. Kanner sig tjock. Logiken ar aldrig narvarande nar attackerna satter igang.. tyvar.


Men idag ska jag klara av. Jag har varit och handlat massor med tonfisk, gronsaker, tomatkross och agg. Ikvall blir det nyttig tonfiskgryta.


Kampa pa darute!

 
 
Sandra

Sandra

12 april 2008 16:58

Istället för att skriva vad man har ätit och inte ätit så är det nog bättre att skriva hur man känner sig. Före, efter och under måltiden. Hur man kände sig efter hetsätningsattacken - under - och före. Att skriva hur mycket man äter och vad man äter gör nog bara att man sjunger ännu längre i sin ätstörning. Det alla behöver är självklart ett normalt ätbeteende, men framför allt få bukt på känslorna & ångesten.

http://samdra.blogg.se

 
Ingen bild

M

12 april 2008 18:44

Hej du :)
Jag har läst igenom din blogg och tycker det är starkt av dig att du erkänner dina problem. Har haft bulimi (då jag alltid, oavsett vad och när, spydde upp maten) och övergått till anorexi då jag förstöre mina organ och pga fysisk smärta tvingade mig själv att sluta äta istället. Idag, efter nio års kamp, mår jag bättre, men är knappt i närheten av mitt mål som frisk. Känner med dig iallafall. Lycka till gumman!

 
Ingen bild

oxhunger

12 april 2008 18:57

du har helt ratt Sandra. Mer fokus pa maten ar det sista vi behover! Fokus pa anledningarna att ata ar det fokuset som maste undersokas.. tack.

 
Ingen bild

sophia

12 april 2008 23:17

det blir vattensvullnad i kroppen efter kräkning, det är därför man får hamsterkinder :(

 
Ingen bild

P

13 april 2008 00:55

Fler som kallade sig M, så kör på P istället. Dagen har gått "bra" = inte ätit. Egentligen jättedåligt, jag vet. Orkar bara inte. Antingen hetsäter jag, eller så äter ja´g ingenting alls

 
Ingen bild

oxhunger

13 april 2008 01:50

Hej "P".. jag vet hur det är. det är lättare att inte äta alls än att äta en portion. jag har inget bra att säga till dig, för både du och jag vet att vi måste lära oss äta normalt. men jag tror det är bättre för ditt psyke och magsäck att inte hetsäta iaf. så visst har det varit en lyckad dag, ur den aspekten? sov gott, imorron är en ny dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oxhunger - 19 april 2009 23:41

Numera bloggar jag här: pcoskanfaraathelvete.blogg.se    

Av oxhunger - 26 juni 2008 12:12

Kära vänner därute!   Idag fick jag svart på vitt: jag har pcos! Det förklarar hetsätningen (åtminstone hur den uppkom iochmed att man får extrema sötsug) de depressiva perioderna (abnormala hormonella nivåer) acnen (testosteronets fel!) och det känn...

Av oxhunger - 11 juni 2008 10:11

Hej alla ni som undrar vart jag tog vägen! Jag försvann aldrig, däremot kände jag att jag ville förstå vad fan som försiggick i mitt huvud och kropp. Jag har ägnat massa tid åt att läsa artiklar och surfat på forum. Det verkar som om jag är på god vä...

Av oxhunger - 21 maj 2008 01:28

kära läsare - förlåt min frånvaro!   jag mår bra. det har gått upp och ner men mest upp! Med andra ord kampen fortgår.. nu har jag dessutom fått läkartid eftersom det tydligen är något vajsing med mina hormoner? Kanske har det där pcos eller vad det ...

Av oxhunger - 4 maj 2008 21:49

Sen jag skrev sist har allt gått jättebra. Inga kolhydratsfrossor. Ätit massor med grönsaker (ugnsbakade, stekta, kokta, råa..) och kyckling, tonfisk, räkor etc. Dock vet jag av erfarenhet att tredje dagen brukar vara värst av någon anledning. Imorgo...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards